اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وقوع طوفان محلی در مناطق غرب و شمال اصفهان/خوانسار رکورددار بارش‌های شب گذشته

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، طی 3 روز آینده افزایش ابر و وزش باد شدید، گاهی طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک محلی به ویژه در مناطق غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

وقوع طوفان محلی در مناطق غرب و شمال اصفهان/خوانسار رکورددار بارش‌های شب گذشته

ابراهیم هنرمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته در برخی از نقاط استان اصفهان بارش‌های خوبی ثبت شده است و خوانسار با 33.1 میلی‌متر رکورددار این بارش‌ها بوده است، اظهار کرد: پس از خوانسار به ترتیب فریدون‌شهر با 28.9، داران با 18، گلپایگان با 14، برزوک با 13.5، سمیرم با 6.6، چادگان با 3.8، میمه با 2.8، دهق با 1.3، آران و بیدگل با یک میلی‌متر و بقیه نقاط زیر یک میلی‌متر گزارش شدند.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه‌ای ناپایدار بر روی استان طی 3 روز آینده است، افزود: بر این اساس طی این 3 روز افزایش ابر و وزش باد شدید، گاهی طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک محلی به ویژه در مناطق غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود و امروز و فردا در برخی مناطق غربی و جنوبی استان رگبار پراکنده و رعد و برق انتظار می‌رود.

وی همچنین از صدور اخطاریه اداره هواشناسی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به این اخطاریه از امروز تا روز دوشنبه، شرایط وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک محلی و احتمال خسارت به تأسیسات شهری به ویژه در مناطق بادخیز استان فراهم است، بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی انجام شود.

کاهش 3 درجه‌ای کمینه دما

هنرمند با اشاره به این که کمینه دمای هوا در اکثر مناطق استان طی 24 ساعت آینده، 2 تا 3 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، اعلام کرد: دمای هوای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات روز به 23 درجه سانتی‌گراد و فردا در سردترین ساعات روز به 11 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و سردترین نقطه استان بویین‌میاندشت با صفر درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه استان خوروبیابانک با 30 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیه‌های کشاورزی

غلامرضا خاکیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان به کلزاکاران توصیه کرد: با استفاده از سموم مناسب و توصیه شده با شته‌های کلزا و بید کلم مبارزه کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی با توجه به شرایط آب و هوایی و عدم آمادگی پوشش گیاهی مراتع، متذکر شد: مرتع‌داران روستایی و عشایری از ورود به مراتع ییلاقی استان جداً خودداری کنند و روستائیان، عشایر و گردشگران قارچ‌های ناآشنا را جمع‌آوری نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باغداران مناطق خمینی‌شهر، فلاورجان، نجف آباد و غرب شهر اصفهان نسبت به مبارزه با نسل اول کرم آلو با سموم مناسب توصیه شده اقدام کنند و با توجه به پایداری هوا، زنبورداران برای برگشت از مناطق گرمسیر به استان با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هماهنگ شوند.

انتهای پیام/63088/هـ30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول